بازاریابی، مارکتینگ و فروش، فروش اینترنتی و بازاریابی اینترنتی، اینها کلماتی هستند که بی شک در دنیای تجارت و کسب وکار، زیاد به گوشتان خورده است!
اما با این کلمات، چگونه مشتریان جدید به کسب و کار خود اضافه کنیم؟
بازار امروز جهانی، بازار رقابت و تنازع برای بقاست. این روزها دیگر مثل گذشته، یک برند شانس ماندگاری ندارد؛ اگر نداند چگونه باید مشتریان خود را حفظ یا توجه مشتریان جدید را به خود جذب و آنها را نیز به خود وفادار کند!
اگر مدام با خود می اندیشید که چگونه مشتریان جدید به کسب و کار خود اضافه کنیم و این برایتان به دغدغه بدل شده است؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا راه جذب مشتریان جدید ماندگار را برایتان بگوییم.
بسیاری از ترفندها هستند که در دنیای تجارت میتوانند به شما کمک کنند مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید؛
اما در مرحله اول باید خودتان را به جای مشتریان بگذارید!
اینکه کدام ترفند برای کسب وکار شما مناسب تر است، گاهاً شاید به چالشی برایتان تبدیل شود.
کشف اینکه چه راهی میتواند مشتریان بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد، به میزان بسیار زیادی به اهداف شما از جذب مشتری بستگی دارد!
در ادامه 15 روشی که می توانند مشتریان بیشتری را به کسب وکار شما جذب کنند و سودآوری نهایی شما را افزایش دهند، خواهیم پرداخت:
توجه عموم را به طور غیر منتظره جلب کنید!-
مردم همیشه به هیاهو و اتفاقات غیر منتظره واکنش نشان میدهند. مارکتینگ و فروش، با یک طوفان فکری، میتوانند نقشه ای طراحی کنند و سناریویی بنویسند که افکار عمومی را جلب کند. این مهم، یک عمل خیرخواهانه میتواند باشد تا معرفی یک محصول متفاوت یا یک کمپین تبلیغاتی جذاب!
البته باید بسیار مراقب باشید؛ زیرا اشتباه در این مسیر، به هزینۀ کسب وکار و ضرر منجر میشود.
یک مثال کوچک از یک سناریوی جذاب، تبلیغات شرکت داو در خصوص محصولاتش بود که به جای استفاده از مدلهای معروف، از افراد معمولی و با هر شکل و اندامی استفاده کرد و فروش خود را به سقف رساند!
در ایونت ها و رویدادهایتان هدیه بدهید:-
در سراسر دنیا، صاحبان مشاغل و شرکتها، ایونتها و همایش هایی برگزار میکنند و این امکان فراهم میشود که محصولات و خدمات خود را برای دیگر شرکتها و صاحبان مشاغل به نمایش بگذارند. این ترفند، راه بسیار مهم و بینظیری برای جذب مشتریان بالقوه است.
نکته مهم اینکه در این ایونتها هدیه دهید. از محصولات خود گرفته تا هدیههای کاربردی دیگری که نام تجاری شما را در مقابل مشتریان زنده نگه دارد و مربوط به کسب وکار شما باشد.
از استراتژی گاو بنفش بهره ببرید!-
راه جذب مشتریان جدید ماندگار این است که خود را در مقابل دیدگان آنها، متمایز کنید. یادتان باشد بازاریابی شما باید به گونهای باشد که در میان رقبا کاملا متمایز باشید؛ مانند گاو بنفش در کتاب ست گادین! < تجارت خود را با متمایز و برجسته بودن، متحول کنید!>
در دنیای تجارتی که هزاران محصول مشابه شما وجود دارد، متمایز بودن و دیده شدن اصلا کار سادهای نیست! نکته کلیدی برای رسیدن به چنین جایگاهی، ایجاد تمایز در کیفیت و ارائه است! لطفاً سعی کنید متمایز باشید!
میم مارکتینگ برای جذب مشتریان!-
یکی از مهمترین و کاربردیترین راههای جذب مشتری در استراتژی مارکتینگ، میم مارکتینگ یا بازاریابی طنز است. در این استراتژی، شما هدف و پیام خود را در قالب طنز، کنایه، آموزش یک نکتۀ کلیدی، درخواست کمک، اتفاق انگیزشی و …، بیان میکنید و از طریق پلتفرمهای عمومی <شبکه های اجتماعی> به اشتراک میگذارید. با این اتفاق، در زمان کوتاهی به جمعیت بسیاری نشان داده میشوید و آنها نیز شما را به دیگران نشان می دهند!
تبلیغات خبرساز:-
در بازاریابی اینترنتی، یکی از مهمترین استراتژیها برای جذب و نگهداشت مشتریان این است که همیشه نام خود را بر زبان آنها نگاه دارید و این عمل، بهوسیلۀ استفاده از پلتفرمهای بسیاری قابل انجام است؛
برای مثال، اگر محصول جدیدی تولید کردید، آن را در بوق و کرنا کنید و اجازه دهید مشتریانتان متوجه آن شوند. نکته مهم اینکه دستیابی به اهدافتان و زمانهایی که نقطۀ تارگت خود را زده اید، مانند سالروزهای بسیار مهم، ارزش خبریشدن دارند؛ به عبارتی، در خصوص نمایش دستاوردهایتان باسخاوت باشید!
تبلیغات محلی:-
یادتان باشد که شناخت جغرافیای کشورتان بسیار میتواند در جذب مشتریان شما تاثیرگذار باشد؛
برای مثال، مکان هایی را که در آنها محصولات یا خدمات خود را ارائه می دهید، بررسی کنید و بشناسید و با توجه به فرهنگ، عادتها و نوع رفتارشان، تبلیغات محیطی داشته باشید؛ مانند چاپ داستان موفقیتتان در نشریه های مرتبط محلی و … .
چیزی را که واقعا به آن باور دارید و دوگانگی ایجاد میکند به اشتراک بگذارید!-
یادتان باشد هیچ چیز به اندازۀ بیان کردن ایدهای بحث برانگیز که مخالفان و موافقانی دارد، توجه مخاطبان را به خود جلب نمیکند! از این فرصت استفاده کنید، باور قلبیتان را به زبان بیاورید و ایجاد بحث کنید تا حضورتان پررنگ باشد؛ اما مهمترین نکتهای که باید در نظر داشته باشید این است که در بهکارگیری این ترفند، باید بهشدت محتاط عمل کنید؛
زیرا هنگامی که مسئله ای را مطرح میکنید که مردم به دو قطب تقسیم میشوند، اگر محتاط نباشید، به شدت میتواند روی کسب وکارتان اثر منفی بگذارد!
مطمئن شوید که به راحتی شما را پیدا میکنند!-
یکی از راههای جذب مشتری این است که خدمات یا محصولات شما را بهراحتی پیدا کنند!
در نظر بگیرید تبلیغات و بازاریابی گستردهای داشتهاید؛ اما برای محصولاتی که جستوجو میشوند، شما دیده نشوید.
چقدر هزینه از بین برده اید؟ بله!
اینجاست که داشتن یک سایت قدرتمند و تولید محتوای کاربرپسند با استراتژی های صحیح، به داد کسب وکار شما خواهد رسید! به هیچ عنوان بازاریابی اینترنتی را دست کم نگیرید؛ چراکه شاه راهی برای رسیدن به شماست! امروز، عصر تکنولوژی است و مشتریانتان، شما را از طریق جستوجوی اینترنتی پیدا میکنند.
همچنین رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید! حضور مستمر شما و آگاهیرسانی مداوم، شما را مقابل دیدگان مشتریان بالقوه و بالفعل نگه میدارد و در موقع نیاز به شما رجوع می کنند.
تبلیغات و تخفیف برای مشتریان جدید:-
در نظر بگیرید که برخی از مشتریان احتمالی، زمانی که محصول یا خدمات مورد نیازشان را با شرایط ویژهای دریافت کنند، به مشتریان قطعی تبدیل میشوند و آن را به دیگران نیز معرفی میکنند. پس یکی از ترفندهای مارکتینگ و فروش، میتواند در نظر گرفتن تخفیف و شرایط ویژه برای خرید اولیها باشد!
بازاریابی ارجاعی-
اگر برندی باشید که محصولات و خدمات خوب و مشتری پسند ارائه میدهید و برای اینکه به دوستانشان معرفی کنند، امتیازاتی برایشان در نظر میگیرید، مشتریان جدید را به کسب وکار خود اضافه میکنید. یادتان باشد که تبلیغات دهان به دهان، از قدیمیترین، کاربردیترین و بهترین نوع تبلیغات محسوب میشود؛ چراکه مصرفکنندگان شما را تایید و تبلیغ میکنند!
اسپانسر شوید-
شاید باورتان نشود؛ اما این یک تکنیک طلایی و کاربردی در جهان بازاریابی و مارکتینگ برای کسب وکارها محسوب میشود! شما با اسپانسرشدن و اعطای گزینه های رایگان به افراد، خود را در نگاهشان به یک برند و اسمی ماندگار تبدیل میکنید. این اسپانسری میتواند از حضور در مسابقات باشد تا اعمال خیرخواهانه و …!
داوطلب باشید!-
داشتن مسئولیت اجتماعی برای یک جامعه، امر بسیار مهم و قابل توجهی است. به همین دلیل، زمانی که برای مسئولیت های اجتماعی قدم برمیدارید و هزینه میکنید، خود را محبوبتر و مشهورتر میسازید و به برندی تبدیل میشوید که مشتریانتان شما را دوست دارند.
هایپرمی، اینجا بهجای همه جا
سلام
ممنون بابت مطلب مفیدتون استفاده کردیم
فقط تنازع برای بقا درسته
و این که کاش بین واژه ها فاصله میذاشتید
مثلا به کار گیری نه بهکارگیری اینجوری خوندنش راحت تره
سلام ممنون که وقت گذاشتین و بازخورد دادین. حتما اصلاح میکنیم