چگونه مشتریان جدید در کسب و کار خود را ماندگار کنیم؟

بازاریابی، مارکتینگ و فروش، فروش اینترنتی و بازاریابی اینترنتی، این­ها کلماتی هستند که بی ­شک در دنیای تجارت و کسب­ وکار، زیاد به گوشتان خورده است!
اما با این کلمات، چگونه مشتریان جدید به کسب و کار خود اضافه کنیم؟
بازار امروز جهانی، بازار رقابت و تنازع برای بقاست. این روزها دیگر مثل گذشته، یک برند شانس ماندگاری ندارد؛ اگر نداند چگونه باید مشتریان خود را حفظ یا توجه مشتریان جدید را به خود جذب و آن­ها را نیز به خود وفادار کند!

 اگر مدام با خود می اندیشید که چگونه مشتریان جدید به کسب و کار خود اضافه کنیم و این برایتان به دغدغه بدل شده است؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا راه جذب مشتریان جدید ماندگار را برایتان بگوییم.

بسیاری از ترفندها هستند که در دنیای تجارت می­توانند به شما کمک کنند مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید؛
اما در مرحله اول باید خودتان را به­ جای مشتریان بگذارید!

اینکه کدام ترفند برای کسب ­وکار شما مناسب ­تر است، گاهاً شاید به چالشی برایتان تبدیل ­شود.
کشف اینکه چه راهی می­تواند مشتریان بیشتری را برای شما به­ همراه داشته باشد، به ­میزان بسیار زیادی به اهداف شما از جذب مشتری بستگی دارد!
در ادامه 15 روش­ی که می توانند مشتریان بیشتری را به کسب ­وکار شما جذب کنند و سودآوری نهایی شما را افزایش دهند، خواهیم پرداخت:

توجه عموم را به طور غیر منتظره جلب کنید!-

مردم همیشه به هیاهو و اتفاقات غیر منتظره واکنش نشان می­دهند. مارکتینگ و فروش، با یک طوفان فکری، می­توانند نقشه ­ای طراحی کنند و سناریویی بنویسند که افکار عمومی را جلب کند. این مهم، یک عمل خیرخواهانه می­تواند باشد تا معرفی یک محصول متفاوت یا یک کمپین تبلیغاتی جذاب!

البته باید بسیار مراقب باشید؛ زیرا اشتباه در این مسیر، به هزینۀ کسب­ و­کار و ضرر منجر می­شود.
یک مثال کوچک از یک سناریوی جذاب، تبلیغات شرکت داو در خصوص محصولاتش بود که به­ جای استفاده از مدل­های معروف، از افراد معمولی و با هر شکل و اندامی استفاده کرد  و فروش خود را به سقف رساند!

در ایونت ها و رویدادهایتان هدیه بدهید:-

در سراسر دنیا، صاحبان مشاغل و شرکت­‌ها، ایونت‌ها و همایش­ هایی برگزار می­کنند و این امکان فراهم می­شود که محصولات و خدمات خود را برای دیگر شرکت­‌ها و صاحبان مشاغل به نمایش بگذارند. این ترفند، راه بسیار مهم و بی­نظیری برای جذب مشتریان بالقوه است.
نکته مهم اینکه در این ایونت‌­ها هدیه دهید. از محصولات خود گرفته تا هدیه­‌های کاربردی دیگری که نام تجاری شما را در مقابل مشتریان زنده نگه دارد و مربوط به کسب­ وکار شما باشد.

از استراتژی گاو بنفش بهره ببرید!-

راه جذب مشتریان جدید ماندگار این است که خود را در مقابل دیدگان آن­ها، متمایز کنید. یادتان باشد بازاریابی شما باید به ­گونه‌­ای باشد که در میان رقبا کاملا متمایز باشید؛ مانند گاو بنفش در کتاب ست گادین! < تجارت خود را با متمایز و برجسته بودن، متحول کنید!>

در دنیای تجارتی که هزاران محصول مشابه شما وجود دارد، متمایز بودن و دیده­ شدن اصلا کار ساده‌­ای نیست! نکته کلیدی برای رسیدن به چنین جایگاهی، ایجاد تمایز در کیفیت و ارائه است! لطفاً سعی کنید متمایز باشید!

میم مارکتینگ برای جذب مشتریان!-

یکی از مهم­ترین و کاربردی‌­ترین راه­‌های جذب مشتری در استراتژی مارکتینگ، میم مارکتینگ یا بازاریابی طنز است. در این استراتژی، شما هدف و پیام خود را در قالب طنز، کنایه، آموزش یک نکتۀ کلیدی، درخواست کمک، اتفاق انگیزشی و …، بیان می­کنید و از طریق پلتفرم­‌های عمومی <شبکه­ های اجتماعی> به اشتراک می­گذارید. با این اتفاق، در زمان کوتاهی به جمعیت بسیاری نشان داده می­شوید و آن­ها نیز شما را به دیگران نشان می دهند!

تبلیغات خبرساز:-

در بازاریابی اینترنتی، یکی از مهم­ترین استراتژی‌­ها برای جذب و نگهداشت مشتریان این است که همیشه نام خود را بر زبان آن­ها نگاه دارید و این عمل، به‌­وسیلۀ استفاده از پلتفرم­‌های بسیاری قابل انجام است؛

برای مثال، اگر محصول جدیدی تولید کردید، آن را در بوق و کرنا کنید و اجازه دهید مشتریانتان متوجه آن شوند. نکته مهم اینکه دستیابی به اهدافتان و زمان­‌هایی که نقطۀ تارگت خود را زده ­اید، مانند سال­روزهای بسیار مهم، ارزش خبری‌­شدن دارند؛ به­ عبارتی، در خصوص نمایش دستاوردهایتان باسخاوت باشید!

تبلیغات محلی:-

یادتان باشد که شناخت جغرافیای کشورتان بسیار می­تواند در جذب مشتریان شما تاثیرگذار باشد؛
برای مثال، مکان­ هایی را که در آن­ها محصولات یا خدمات خود را ارائه می­ دهید، بررسی کنید و بشناسید و با توجه به فرهنگ، عادت­ها و نوع رفتارشان، تبلیغات محیطی داشته باشید؛ مانند چاپ داستان موفقیت‌­تان در نشریه­ های مرتبط محلی و … .

چیزی را که واقعا به آن باور دارید و دوگانگی ایجاد می­کند به اشتراک بگذارید!-

یادتان باشد هیچ چیز به اندازۀ بیان­ کردن ایده‌­ای بحث­ برانگیز که مخالفان و موافقانی دارد، توجه مخاطبان را به خود جلب نمی­کند! از این فرصت استفاده کنید، باور قلبی­تان را به زبان بیاورید و ایجاد بحث کنید تا حضورتان پررنگ باشد؛ اما مهم­ترین نکته­‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که در به­‌کارگیری این ترفند، باید به­‌شدت محتاط عمل کنید؛

زیرا هنگامی که مسئله ­ای را مطرح می­کنید که مردم به دو قطب تقسیم می­شوند، اگر محتاط نباشید، به­ شدت می­تواند روی کسب­ وکارتان اثر منفی بگذارد!

مطمئن شوید که به ­راحتی شما را پیدا می­کنند!-

یکی از راه­های جذب مشتری این است که خدمات یا محصولات شما را به­‌راحتی پیدا کنند!
در نظر بگیرید تبلیغات و بازاریابی گسترده­‌ای داشته­‌اید؛ اما برای محصولاتی که جست­وجو می­شوند، شما دیده نشوید.
چقدر هزینه از بین برده ­اید؟ بله!
اینجاست که داشتن یک سایت قدرتمند و تولید محتوای کاربرپسند با استراتژی­ های صحیح، به داد کسب­ وکار شما خواهد رسید! به­ هیچ عنوان بازاریابی اینترنتی را دست کم نگیرید؛ چراکه شاه راهی برای رسیدن به شماست! امروز، عصر تکنولوژی است و مشتریان­تان، شما را از طریق جست­وجوی اینترنتی پیدا می­کنند.

همچنین رسانه­ های اجتماعی را فراموش نکنید! حضور مستمر شما و آگاهی­‌رسانی مداوم، شما را مقابل دیدگان مشتریان بالقوه و بالفعل نگه می­دارد و در موقع نیاز به شما رجوع می کنند.

تبلیغات و تخفیف برای مشتریان جدید:-

در نظر بگیرید که برخی از مشتریان احتمالی، زمانی که محصول یا خدمات مورد نیازشان را با شرایط ویژه­‌ای دریافت کنند، به مشتریان قطعی تبدیل می­شوند و آن را به دیگران نیز معرفی می­کنند. پس یکی از ترفندهای مارکتینگ و فروش، می­تواند در نظر گرفتن تخفیف و شرایط ویژه برای خرید اولی‌­ها باشد!

بازاریابی ارجاعی-

اگر برندی باشید که محصولات و خدمات خوب و مشتری­ پسند ارائه می­دهید و برای اینکه به دوستانشان معرفی کنند، امتیازاتی برایشان در نظر می­گیرید، مشتریان جدید را به کسب­ وکار خود اضافه می­کنید. یادتان باشد که تبلیغات دهان ­به ­دهان، از قدیمی­ترین، کاربردی‌­ترین و بهترین نوع تبلیغات محسوب می­شود؛ چراکه مصرف­‌کنندگان شما را تایید و تبلیغ می­کنند!

اسپانسر شوید-

شاید باورتان نشود؛ اما این یک تکنیک طلایی و کاربردی در جهان بازاریابی و مارکتینگ برای کسب­ وکارها محسوب می­شود! شما با اسپانسرشدن و اعطای گزینه­ های رایگان به افراد، خود را در نگاهشان به یک برند و اسمی ماندگار تبدیل می­کنید. این اسپانسری می­تواند از حضور در مسابقات باشد تا اعمال خیرخواهانه و …!

داوطلب باشید!-

داشتن مسئولیت اجتماعی برای یک جامعه، امر بسیار مهم و قابل توجهی است. به همین دلیل، زمانی که برای مسئولیت­ های اجتماعی قدم برمی­دارید و هزینه می­کنید، خود را محبوب‌­تر و مشهورتر می­سازید و به برندی تبدیل می­‌شوید که مشتریان­تان شما را دوست دارند.

هایپرمی، اینجا به‌جای همه جا

2 thoughts on “چگونه مشتریان جدید در کسب و کار خود را ماندگار کنیم؟

  1. سلام
    ممنون بابت مطلب مفیدتون استفاده کردیم
    فقط تنازع برای بقا درسته
    و این که کاش بین واژه ها فاصله میذاشتید
    مثلا به کار گیری نه بهکارگیری اینجوری خوندنش راحت تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *